Överlevare av Sexuella övergrepp

Fri från skuld. Forum och mötesplats för alla som varit utsatta för sexuella övergrepp och trauman som barn och senare i livet. En plats för alla, oberoende stadie i läkningsprocessen. En plats att våga närma sig det svåra och dela erfarenheter.


Du är inte inloggad. Vänligen logga in eller registrera dig

[Löst] Rum - Dysfunktionella föräldrar

+2
Therese_
Admin
6 posters

Gå ner  Meddelande [Sida 1 av 1]

Admin

Admin
Administratör
Administratör

Hej,

Jag har en tanke jag skulle uppskatta om jag fick er åsikt kring.

Av de dolda forumrum vi har så har vi ett rum som heter "Barn till missbrukare", för vuxna barn till missbrukande föräldrar att prata kring de problem som följt av det problemområdet.

Jag har sedan ett par dagar funderat kring om vi inte skulle behöva göra ämnesområdet för det rummet större, eller skapa ett nytt rum som behandlar ett större område, alltså dysfunktionella föräldrar i allt vad det innebär.

Vi är många här som växte upp i ett hem som på massor av olika vis var dysfunktionella och som det skulle kunna hjälpa att få prata om.

Det jag vill fråga er om är,

Finns det ett behov av ett sådant rum som övergriper fler områden än vad "Barn till missbrukare" gör? Två separata rum eller ett sammanslaget?

/admin

http://www.frifranskuld.swedishforum.net

Therese_

Therese_
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Jag kan bara prata för mig själv, och jag har nog inget särskilt behov av det. Visst finns en besvikelse på mina föräldrar, men att kalla dem dysfunktionella är att ta det lite väl långt. De har haft svårt att visa/uttrycka känslor, men hållt hårt på rutiner (alltid ätit mat tillsammans, fina semestrar ihop, alltid rena kläder, borstade tänder, hjälp med läxor ända upp i gymnasiet osv), engagerat sig i mina fritidsaktiviteter (idrott) genom att skjutsa till träningar, matcher, semestrat där fotbollscuper varit, stått i ösregn och tittat på någon försäsongsmatch osv. Så de har gjort så gott de kunnat, men känslomässigt har det inte räckt för mig - de har inte kunnat bekräfta mig som person utan mer för vad jag presterat. Och vad gäller konflikter har det antingen varit blankt nej, eller så har de blundat för när jag med stor sannolikhet ljugit för dem..typ...men som sagt, dysfunktionell skulle jag inte kalla dem. Men kan hända att jag ändå kan få ut en del av att läsa om era erfarenheter, tankar och funderingar kring familjerna ni växt upp i..blev lite virrigt det här, men hoppas ni förstår ungefär hur jag menar Smile

Admin

Admin
Administratör
Administratör

Tack för din åsikt, therese_! Jag tycker inte att den var virrig alls. Jag ska ta med den i beräkning. [Löst] Rum - Dysfunktionella föräldrar 1406932355
Egentligen kanske relationer i stort hade varit ett bättre område, med barn till missbrukare/dysfunktionella föräldrar som en underkategori, men där blir det nästan lite väl allmänt kan jag tycka. Nej, jag vet inte.

/Admin.

http://www.frifranskuld.swedishforum.net

Tianaa

Tianaa
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Det skulle kännas bra med ett sådant rum tycker jag. Har själv vuxit upp som ensam barn med en bipolär mamma, det har varit ok under vissa perioder, följd med djupa depressioner där hon inte var tillgänglig alls, mycket alkohol och många konstiga män hemma. Hon är mera stabil nu men jag har många funderingar över hur det har varit och vilka känslor jag har för henne nu (orkar inte med henne alls längre, det bara säger emot i hela kroppen när jag ens tänker på henne, men samtidigt känner jag mig väldigt skyldig över det)

Stor och liten

Stor och liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Jag kan skriva under på det tianaa skrev. Jag känner så jag också.

SkuggFlickan

SkuggFlickan
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Tycker också det låter som en bra ide med ett sammanslaget rum [Löst] Rum - Dysfunktionella föräldrar 2882013241

Admin

Admin
Administratör
Administratör

Tack så mycket för er åsikt!

Hade det passat bäst med ett rum för relationer, med barn till missbrukare/dysfunktionella föräldrar som kategorier? Ska det vara ett rum man ansöker till som nu, eller ett som blir tillgängligt vid registrering, hur tänker ni här?

Det känns bra om ni är med och bestämmer, vill att ni ska vara nöjda. [Löst] Rum - Dysfunktionella föräldrar 1406932355

http://www.frifranskuld.swedishforum.net

blunder

blunder
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

tycker vi kan göra så som du skrev admin Smile
och som det är just nu, att man ansöker till det rummet också

Stor och liten

Stor och liten
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Denna gång skriver jag under på det blunder skrev. Smile

Fint att du vill fråga oss Admin. [Löst] Rum - Dysfunktionella föräldrar 941308610

Therese_

Therese_
Värdefull medlem
Värdefull  medlem

Låter bra - och instämmer, fint att vi blir tillfrågade Smile

Tianaa, det låter verkligen inte som du har haft det lätt under din uppväxt. Hoppas du kan finna stöd i forumet och att du får hjälp vid sidan av också!

Admin

Admin
Administratör
Administratör

Nu har jag uppdaterat rummen. Information om de nya kategorierna kommer snart i tråden om de olika rummen att söka till.

Önskar er alla en fin helg!

http://www.frifranskuld.swedishforum.net

Sponsored content



Till överst på sidan  Meddelande [Sida 1 av 1]

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet